Проблема спаму на сьогоднішній день – одна з головних проблем електронної пошти. У даній статті ми розглянемо відмінності між справжніми і небажаними повідомленнями, що приходять по електронній пошті.

Більшість підприємств покладаються на спам-фільтри, що відокремлюють реальні листи від спаму. Тим не менш, фільтруючі технології далекі від досконалості і чимало небажаних електронних листів все ж виявляється у поштових скриньках користувачів. Тому існує необхідність визначити методи візуальної відмінності реального листи від спам-сміття. Якщо ви будете в змозі швидко визначити різницю між реальною електронною поштою і спамом, то це допоможе вам заощадити час і приділити більше уваги повідомленнями, які дійсно необхідно прочитати.

Ось на що необхідно звернути увагу в першу чергу при відділенні від спаму реальних листів:

Крок перший: Природно, першим кроком перевірки листа буде перевірка поля «Тема листа». Спамери роблять все, щоб зробити їх листи схожими на реальні, але все ж заголовок листа часто дуже чітко визначає реальні мотиви відправки листа. Пропозиції про купівлю ліків, відвідування «безкоштовних семінарів або легкого отримання кредитів, як правило, досить легко виявити, оскільки вони часто мають заголовки у вигляді «Неймовірна операція», «Спеціальний звіт» або «Обмежена пропозиція». Фішинг-повідомлення, як правило, мають заголовки типу «Необхідно терміново …» або «Перевірка вашого облікового запису. Всі ці повідомлення можуть бути видалені без будь-якого жалю.

Загадкова тема листа, наприклад, «Вася просив написати тобі» або «Важливі ділові питання» більш складні для аналізу і вимагають розгляду листа в більш повному обсязі. Будь-які повідомлення без теми також повинні бути перевірені більш ретельно, оскільки вони можуть бути як спамом, так і дійсно важливим листом, відправленим у поспіху.

Крок другий: У полі «Від» міститься інформація про відправника. Напевно ви знаєте прізвища людей, з якими ведете регулярну переписку, так що такі листи легко виявити. З іншого боку, повідомлення, відправником якого значиться тільки назва компанії, майже завжди є спамом або фішинг-заманухою. Для перевірки повідомлення необхідно перевірити поле «Return-Path», щоб переконатися, що воно призведе до поштової скриньки того ж особи або організації, з якого було відправлено.

У більш складних випадках, щоб зрозуміти, хто надіслав вам листа на ділову тему – спамер або реальна людина, необхідно повністю його прочитати.

Крок третій: Дата відправлення іноді може служити цінним ознакою розпізнавання листи як спам в лічені секунди. Якщо повідомлення прийшло до вас з далекого минулого або майбутнього, більш ніж ймовірно, що таке повідомлення — спам.

Крок четвертий: Якщо ви все ще не впевнені в достовірності повідомлення, вивчіть його зміст. Якщо лист адресовано вам як «Другу», «Цінному клієнту» або «колезі», то ви можете бути впевнені, що його відправник не знав вашого імені.

Погана граматика, орфографія і нечитабельность, незвичні сполучення слів – це ті ознаки, на які ви повинні звернути увагу. Пошукайте посилання на підозрілі сайти (наприклад, повідомлення від когось з посиланням на сайт А, яка насправді приведе на сайт Б). Шахраї часто використовують URL-адреси, які дуже схожі на назви добре відомих компаній, але насправді трохи змінені і приводять на фішингові сайти. Якщо ви виявите хоч один із цих ознак, то з імовірністю 99% такий лист – спам.

Крок п’ятий: Ніколи не відкривайте вкладення, якщо ви не впевнені, хто надіслав вам листа, або, принаймні, не можете зрозуміти, чому таке вкладення було надіслано вам.

Підводячи підсумок, можна сказати, що знаючи, як побачити різницю між реальною електронною поштою і спамом, ви заощадите час і, можливо, позбудетеся від фінансових, професійних і емоційних втрат.

Замість пост скриптума.

Нещодавно з моєю знайомою сталася цікава історія, яка й спонукала мене написати на цю тему.

Їй прийшов електронний лист, в якому ламаною англійською повідомлялося, що вона є спадкоємицею якогось далекого родича. При цьому наводилися реальні імена і факти з життя. Вступивши в листування, моя знайома дізналася, що їй належить 10 млн. у.е., з яких 14% вона повинна віддати людині, яка допоможе їй отримати їх. При цьому від неї нічого не потрібно вперед… крім даних для відкриття банківського рахунка, або дані про рахунку, якщо він вже є..

Чи треба говорити, що з обіцяних мільйонів знайома не отримала ні цента?

Статті по темі:

Корисні поради по забезпеченню безпеки вашої електронної пошти
Керівництво з безпеки електронної пошти

За мотивами